Graag deel ik dit bericht op mijn site. (Aanstaande) moeders en hun partner steunen is mijn werk en de prachtige en krachtige verhalen die eruit voortkomen delen met anderen is dan ook mooi om aan te mee te werken. Onderstaand artikel is van de KNOV, de Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen.

Aan alle relaties van de KNOV,

 

Om de beste wensen voor 2016 kracht bij te zetten, lanceert de KNOV de campagne ‘Eigen krachtige verhalen’. Een campagne om de zwangere vrouw (en haar partner) zelfbewuster te maken over haar zwangerschap, het geboorteproces en de kraamtijd en die haar in haar kracht zet. Wij willen u informeren over de campagne.

Aanleiding campagne
Het toenemend aantal verwijzingen en de toenemende vraag naar medicinale pijnbehandeling in de geboortezorg zijn de aanleiding voor deze campagne. Onder invloed van media en ervaringen van anderen lijken vrouwen angstiger voor de bevalling en minder te geloven in het natuurlijk verloop van de zwangerschap en baring.  Geboortezorgprofessionals kunnen vrouwen en partners helpen meer vertrouwen te krijgen in het normale geboorteproces. De campagne is een hulpmiddel daarbij. Het campagnemateriaal is ontwikkeld in samenwerking met verloskundigen, zwangere vrouwen en  jonge moeders.

 

Krachtige verhalen
Krachtige verhalen van zwangere vrouwen en jonge moeders zijn de motor van de campagne. Aan de hand van eenvoudige, realistische ervaringsverhalen willen we vrouwen (en hun partner) en zorgverleners inspireren uit te gaan van hun eigen kracht. Vrouwen vertellen op www.deverloskundige.nl/krachtigeverhalen hun persoonlijke doelen, dromen en kijken terug op de zwangerschap, bevalling en kraamtijd. Ook de rol van de partner, de verloskundige en de samenwerking met de gynaecoloog en het ziekenhuis komen uitgebreid aan bod. De verhalen worden ondersteund met tips van deskundigen en prachtige foto’s.

Deel dit artikel op jouw favoriete social media kanaal of via Whatsapp…

Comments

comments